NEN2575 "Stilalarm"

Bij verschillende (zorg)organisaties verblijven cliënten die beperkt zelfredzaam en/of prikkelgevoelig zijn, waardoor het niet mogelijk is om te alarmeren middels een luid alarm; sirenes. De norm (NEN2575-2013) biedt in deze gevallen de mogelijkheid om te ontruimen middels een 'stilalarm', waarbij de melding op gecertificeerde, draadloze devices wordt gemeld zodat door de medewerkers het juiste protocol kan worden opgestart voor een ontruiming zónder 'paniek'.

Ontdek welk systeem bij jouw organisatie past.

  • Bovenstaande ^^ zin kan weg
  • 2 (max 3) pakkende zinnen.
  • Achtergrond foto: Gebruik, toestel aan broek tijdens werk.
    • Onze app/melding op het scherm
    • Foto maken op zorg park. Doel is herkenbaarheid dat het in de zorg is
  • Hoogte afbeelding min height = image + 3 icons

Optimale Veiligheid

Ons systeem heeft een tweevoudige redundantie ingebouwd voor optimale betrouwbaarheid en hoge systeembeschikbaarheid; bij het uitvallen van één verbinding wordt deze direct opgevangen door een back-up verbinding. Daarnaast wordt de eindgebruiker op de hoogte gebracht van het wegvallen van de primaire verbinding.

Wil – of kun – je niet afhankelijk zijn van de internet- of LTE-verbinding? Dan bieden wij je graag een 'traditionele' NEN-paging oplossing aan op basis van zendfrequentie.

Organisatorische Ondersteuning

Naast de technische implementatie van het systeem, bieden wij ook verdere ondersteuning aan de organisatie kant van het systeem;

  • Een directe koppeling met de meldkamer, waarbij ook wordt geconstateerd of er voldoende toestellen actief zijn om aan het verplichte minimum te voldoen.
  • Een BHV-functionaliteit om na een brandmelding snel het BHV-team op te schakelen en van taken te voorzien.
  • Een test-status is mogelijk voor het systeem, zodat de verplichte maandelijkse OP-werkzaamheden zonder overlast binnen de organisatie uitgevoerd kunnen worden.
  • Alternatieve signalering wanneer een gebruiker ten tijde van de brandmelding aan het telefoneren is; hierbij trilt het toestel en licht het scherm op, ter voorkoming van gehoorschade.

Flexibel Systeemopzet

Ons systeem kan op verschillende manieren beschikbaar worden gesteld; zowel vanuit 'de cloud' of vanuit een installatie op de locatie, zodat er voor iedere gewenste klantomgeving een passende oplossing geboden kan worden.

Met de cloud-oplossing kan de alarmserver worden geplaatst in ons datacenter of in jullie eigen datacenter.  Wanneer er wordt gekozen voor een 'on-premise' oplossing, wordt de hardware van de alarmserver volledig op locatie geplaatst. Dat maakt de installatie niet afhankelijk van derden

In het kort

Nedkom ondersteunt sinds 2016 (zorg)organisaties met persoonsbeveiliging en stille alarmering via innovatieve smartphone-oplossingen. Deze oplossingen vervangen traditionele systemen zoals DECT en paging, en maken het mogelijk om meerdere communicatiesystemen te integreren op één toestel. Denk hierbij aan koppelingen met verpleegoproepsystemen, deursturing of intercom. Nedkom staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en snelle communicatie tijdens calamiteiten. Daarnaast bieden zij ook BHV-communicatie en consultancy voor training en ontwikkeling, altijd met focus op eenvoud, schaalbaarheid en stabiliteit.

In het kort

De veiligheid van jouw (zorg)medewerkers staat bij ons voorop! Al sinds 2016 helpt Nedkom (zorg)organisaties verder op het gebied van Persoonsbeveiliging en Stille alarmering; waarbij conventionele oplossingen – zoals DECT en Paging – steeds vaker worden vervangen door applicaties op smartphones.

Met onze smartphone-oplossing is het mogelijk om ook andere vormen van kritische (zorg)communicatie te koppelen, waardoor de medewerker nog maar één device hoeft te gebruiken. Denk daarbij aan het koppelen van systemen van derden zoals bijvoorbeeld een Verpleegoproepsysteem, Deursturing of een Intercom.

Nedkom staat voor kwaliteit, innovatie, betrouwbaarheid en ontzorging. Bij calamiteiten is het van het grootste belang dat er op een snelle en adequate manier gecommuniceerd wordt met de juiste medewerkers. Dat is ons DNA.

Wij bieden laagdrempelige oplossingen die passen bij uw organisatie en waarbij eenvoud, schaalbaarheid en doeltreffendheid centraal staat; compleet, stabiel en zonder verrassingen.

Naast onze Persoonsbeveiliging en gecertificeerde stille alarmering van brandalarmen – conform de NEN2575 – bieden wij ook BHV-communicatie en consultancydiensten aan voor de juiste instandhouding, ontwikkeling en training.

Het systeem van Nedkom kan met iedere brandmeldcentrale gekoppeld worden en is daarmee merkonafhankelijk. Deze koppeling kan worden gemaakt op basis van I/O of ESPA; zowel gecertificeerd conform de NEN2575:4, als niet gecertificeerd t.b.v. nevensignalering.

NEN2575 Stilalarm

Met behulp van onze eigen kennis én de jarenlange ervaring van onze betrokken partners op het gebied van branddetectie hebben we een installatie ontwikkeld op basis van smartphones, welke al sinds 2021 wordt gecertificeerd. Door het inzetten van onze "NEN SmartApp" kunnen brandalarmen gecertificeerd binnenkomen op één of meerdere smartphones, waarop ook van andere functionaliteiten gebruik gemaakt kan worden. De medewerkers hoeven hierdoor niet meer met meerdere devices rond te lopen, wat ten goede komt van het werkcomfort van de (zorg)medewerkers.

Daarnaast biedt het systeem meerdere mogelijkheden om ook de organisatorische kant te bewaken. Bijvoorbeeld door het genereren van een storingsmelding wanneer er te weinig toestellen in gebruik zijn.

BMI
BMI
NEN-kast
NEN-kast
Smartphone
Smartphone
Cloud
Cloud

Waarom?

Bij verschillende (zorg)organisaties verblijven cliënten die beperkt zelfredzaam en/of prikkelgevoelig zijn, waardoor het niet mogelijk is om te alarmeren middels een luid alarm; sirenes. De norm (NEN2575-2013) biedt in deze gevallen de mogelijkheid om te ontruimen middels een 'stilalarm', waarbij de melding op gecertificeerde, draadloze devices wordt gemeld zodat door de medewerkers het juiste protocol kan worden opgestart voor een ontruiming zónder 'paniek'.

Hoe?

Met behulp van onze eigen kennis én de jarenlange ervaring van onze betrokken partners op het gebied van branddetectie hebben we een installatie ontwikkeld op basis van smartphones, welke al sinds 2021 wordt gecertificeerd. Door het inzetten van onze "NEN SmartApp" kunnen brandalarmen gecertificeerd binnenkomen op één of meerdere smartphones, waarop ook van andere functionaliteiten gebruik gemaakt kan worden. De medewerkers hoeven hierdoor niet meer met meerdere devices rond te lopen, wat ten goede komt van het werkcomfort van de (zorg)medewerkers.

Wil – of kun – je niet afhankelijk zijn van de internet- of LTE-verbinding? Dan bieden wij je graag een 'traditionele' NEN-paging oplossing aan op basis van zendfrequentie.

Opvolging

Daarnaast biedt het systeem meerdere mogelijkheden om ook de organisatorische kant te bewaken. Bijvoorbeeld door het genereren van een storingsmelding wanneer er te weinig toestellen in gebruik zijn.

Certificering of zonder certificaat?

Het systeem van Nedkom kan met iedere brandmeldcentrale gekoppeld worden en is daarmee merkonafhankelijk. Deze koppeling kan worden gemaakt op basis van I/O of ESPA; zowel gecertificeerd conform de NEN2575:4, als niet gecertificeerd t.b.v. nevensignalering waarbij er geen inspecties nodig zijn. Ideaal voor grote warehouses of kantoorpanden met meerdere verdieping waarbij je het BHV team snel op de hoogte wilt brengen van de situatie op hun smartphone i.p.v. het brandpaneel.

Optimale veiligheid

Ons systeem heeft een tweevoudige redundantie ingebouwd voor optimale betrouwbaarheid en hoge systeembeschikbaarheid; bij het uitvallen van één verbinding wordt deze direct opgevangen door een back-up verbinding. Daarnaast wordt de eindgebruiker op de hoogte gebracht van het wegvallen van de primaire verbinding.

Wil – of kun – je niet afhankelijk zijn van de internet- of LTE-verbinding? Dan bieden wij je graag een 'traditionele' NEN-paging oplossing aan op basis van zendfrequentie.

Organisatorische ondersteuning

Naast de technische implementatie van het systeem, bieden wij ook verdere ondersteuning aan de organisatie kant van het systeem;

  • Een directe koppeling met de meldkamer, waarbij ook wordt geconstateerd of er voldoende toestellen actief zijn om aan het verplichte minimum te voldoen.
  • Een BHV-functionaliteit om na een brandmelding snel het BHV-team op te schakelen en van taken te voorzien.
  • Een test-status is mogelijk voor het systeem, zodat de verplichte maandelijkse OP-werkzaamheden zonder overlast binnen de organisatie uitgevoerd kunnen worden.
  • Alternatieve signalering wanneer een gebruiker ten tijde van de brandmelding aan het telefoneren is; hierbij trilt het toestel en licht het scherm op, ter voorkoming van gehoorschade.

Flexibele systeemopzet

Ons systeem kan op verschillende manieren beschikbaar worden gesteld; zowel vanuit 'de cloud' of vanuit een installatie op de locatie, zodat er voor iedere gewenste klantomgeving een passende oplossing geboden kan worden.

Met de cloud-oplossing kan de alarmserver worden geplaatst in ons datacenter of in jullie eigen datacenter.  Wanneer er wordt gekozen voor een 'on-premise' oplossing, wordt de hardware van de alarmserver volledig op locatie geplaatst. Dat maakt de installatie niet afhankelijk van derden.

Ontzorging en ondersteuning

Vanuit een partnership werken we samen aan de gewenste implementatie. Hierin biedt Nedkom een totaaloplossing van toestellen, (mogelijk) simkaarten en MDM (Mobile Device Management). Het MDM zorgt ervoor dat wij de toestellen – ook op afstand – kunnen beheren en de juiste toegang voor de eindgebruiker bewaakt wordt.

Om een stabiele installatie te kunnen opleveren, begeleiden we je gedurende het gehele traject; van de oriëntatiefase tot en met de periodieke instandhouding. Middels een technische opname en meting detecteren we al in een vroeg stadium de mogelijke knelpunten – bijvoorbeeld op het gebied van de verbindingen – en werken we gezamenlijk naar een stabiele basis voor de installatie.

Ook tijdens – en na – de implementatiefase zorgen we voor de juiste ondersteuning van de medewerkers. We verzorgen instructies aan zowel de technisch georiënteerde, als de zorggerichte medewerkers en leveren diverse instructiematerialen voor goed geïnformeerde eindgebruikers. Het systeem is pas een succes wanneer de techniek en gebruiker optimaal samenwerkt.

Instandhouding

Ook ná livegang bieden wij volledige ondersteuning voor de eindgebruiker. Onze supportafdeling is 24/7 bereikbaar en kan door onze innovatieve oplossing het probleem in veruit de meeste gevallen direct op afstand voor u oplossen. Hierdoor kan de medewerker snel weer verder met zijn of haar werk.

Samen maken we afspraken rondom het gewenste Service & Onderhoud, waarbij ook de mogelijkheid bestaat voor periodiek overleg op zowel operationeel als strategisch niveau.